Lecturer(s)
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The seminars focus on practice of a comprehensive analysis of a sentence and compound sentence (constituents and their relationships, relationships between sentences in compound sentences, false subordinate sentences) - applying both traditional and primarily valence syntax.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
Learning outcomes
|
Main trends in Czech language teaching methodology. Educational goals and tasks. Methods, forms, and teaching procedures. Practical utilisation of modern teaching technology.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Mark, Oral exam, Student performance, Analyssis of the Student's Portfolio, Seminar Work
|
Recommended literature
|
-
BERAN, V. a kol. (2003). Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty).. Praha: Agentura STROM.
-
Čechová, M. (1998). Komplexní jazykové rozbory.. Praha: SPN.
-
Čechová, M. (1998). Komunikační a slohová výchova.. Praha: ISV.
-
ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. (1998). Čeština a její vyučování. Praha: SPN.
-
FISCHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se.. Praha: Portál.
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex.
-
HAUSER, P. aj. (1994). Didaktika českého jazyka, díl I, II a III. Brno: Vydavatelství MU.
-
KOSTEČKA, J. (1993). Do světa češtiny jinak.. Jinočany: HaH.
-
Podroužek, L. (2002). Integrovaná výuka na základní škole v teorii a praxi. Plzeň : Fraus. 96 s.
-
Polák, M. (2002). Učitel českého jazyka a současná základní škola.. Olomouc: Vydavatelství UP.
-
Průcha, J. (1997). Moderní pedagogika.. Praha: Portál.
-
ŠEBESTA, K. (2005). Od jazyka ke komunikaci. Praha.
-
ŠTĚPÁNÍK, S. a kol. (2020). Školní výpravy do krajiny češtiny: didaktika českého jazyka pro základní školy. Plzeň: Fraus.
|