| Název předmětu | Literární praktikum |
|---|---|
| Kód předmětu | KČJ/WLIPM |
| Organizační forma výuky | Přednáška + On-line aktivity |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni pochopit podstatu, funkce a obsahovou strukturu literatury pro děti předškolního věku. Studenti se učí sestavit po didaktické stránce návrh edukační aktivity (literárního bloku) v MŠ, naučí se vybrat adekvátní metody interpretace literárního textu, zdůvodnit jejich volbu a pracovat s ukázkami tak, aby byly rozvíjeny klíčové kompetence dětí předškolního věku. Dále se studenti naučí demonstrovat možnosti využití literárních ukázek v praktických činnostech, prokázat schopnost výběru vhodného textu k didaktické interpretaci a aplikovat v edukačních aktivitách v rámci mateřské školy metody rozvíjející čtenářskou gramotnost. Studenti se naučí posoudit a zhodnotit současný stav a vývoj dětské literatury, zdůvodnit přínos umělecké literatury pro osobnostní rozvoj dětí a objasnit vývojové etapy čtenářství se zaměřením na emergentní gramotnost.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|