Lecturer(s)
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Fialová Věra, PhDr.
-
Sladová Jana, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Specific Learning Disorders. Typology, classification according to etiology, methods of treating and teaching children with Specific Learning Disorders - dyslexia, dysgraphia, dysorthographia. Current legislations.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook)
|
Learning outcomes
|
Specific Learning Disorders. Typology, classification according to etiology, methods of treating and teaching children with Specific Learning Disorders - dyslexia, dysgraphia, dysorthographia. Current legislations.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance
75% attendance rate. Elaboration of a portfolio of methodical schemes.
|
Recommended literature
|
-
Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál.
-
Kluge, F. (1985). Adolf Kussmaul: seine aktuelle Bedoutung für innere Medizin und Neurologie.. Stuttgart: Hippokrates.
-
Košč, L. (1985). Neuropsychologické modely vývinových dysfunkcí. In Psychologie a patopsychologie dieťaťa.. Bratislava.
-
Lalajeva, R. I. (1983). Narušenije procesa ovladanija čtenijem u školnikov.. Moskva: Prosvěščenije.
-
Matějček, Z. (1987). Dyslexie.. Praha: SPN.
-
Pechancová, B. a Smrčková, A. (1998). Cvičení a hry pro žáky se specifickými poruchami učení v hodinách angličtiny.. Olomouc: VUP.
-
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. 1. vydání, překlad Š. Kovařík.. Praha: Portál.
-
Pokorná, V. (1997). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál.
-
Sindelárová, B. (1996). Předcházíme poruchám učení.. Praha: Portál.
|