After completing the course students should be able to: - to define media education in view of its position in the RVP ZV, - to classify the basic types of media at present and in the past, - to give examples of the positive and negative impact of media on children and youth, - define media literacy, - to clarify the possibilities of developing media literacy in elementary school pupils in the teaching of the Czech language And literature, - Apply a critical approach to working with media products.
|
-
BURNS, Lynette Sheridan. (2004). Žurnalistika.. Praha: Portál.
-
BURTON, Graeme a JIRÁK, Jan. (2001). Úvod do studia médií.. Brno: Barrister & Principal.
-
ČMEJRKOVÁ, Světla a HOFFMMANOVÁ, Jana, eds. (2003). Jazyk, média, politika.. Praha: Academia.
-
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. (2003). Média a společnost.. Praha: Portál.
-
KAPOUN, Pavel. (2013). Média ve vzdělávání.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě.
-
KRAUS, Jiří. (2008). Jazyk v proměnách komunikačních médií.. Praha: Karolinum.
-
MACEK, Jakub et al. (2010). Člověk - kultura - média.. Ostrava: VŠB.
-
McQUAIL, Denis. (1999). Úvod do teorie masové komunikace.. Praha: Portál.
-
MEYROWITZ, Joshua. (2006). Všude a nikde: Vliv elektronických médií na sociální chování.. Praha: Karolinum.
-
MIČIENKA, Marek a JIRÁK, Jan et al. (2007). Základy mediální výchovy.. Praha: Portál.
-
ROTH, Jiří. (2005). Mediální výchova v Čechách.. Praha: Tutor.
-
SCHULZ, Winfried a KÖPPLOVÁ, Barbara. (2004). Analýza obsahu mediálních sdělení.. Praha: Karolinum.
-
VERNER, Pavel. (2013). Historie mediální komunikace.. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
|