After completing the course students should be able to: - characterize style teaching as a component of the Czech Language and Literature, - to know the content and layout of the style curriculum at the 2 nd level of elementary school, - to clarify the problems of the teaching style in the past and its conception in the current education system, - to list and elucidate the phases of the process, - demonstrate the knowledge of the methods and objectives of the syllabus and apply them on a particular style lesson, - to enumerate and apply some innovative approaches to stylistic teaching and communication education, - to find and apply in the classroom topics suitable for the integration of the subject components with other educational areas And cross-cutting themes, - to clarify the issues of training and assessment of pupils' spoken language, - to focus on the offer of textbooks and current educational documents, - to enumerate and use support didactic resources in the teaching of the Czech language, - Plan and implement style lessons from thematic plans to a specific lesson, - to clarify the issues of evaluation and classification in the classroom lessons and to use the acquired knowledge and abilities to correct and classify the selected style.
|
-
BERAN, Vít et al. (2003). Učím s radostí (zkušenosti, lekce, projekty).. Praha: Agentura Strom.
-
BUDÍNSKÁ, Helena. (1992). Hry pro šest smyslů.. Praha: Jamma.
-
ČECHOVÁ, Marie et al. (1998). Čeština a její vyučování.. Praha: SPN.
-
ČECHOVÁ, Marie et al. (2007). Hrátky s češtinou.. Praha: SPN.
-
ČECHOVÁ, Marie et al. (1998). Komunikační a slohová výchova.. Praha: ISV.
-
ČECHOVÁ, Marie. O potřebě integrace komunikační a systémové jazykové výuky.. , Český jazyk a literatura, 44, č. 7-8.
-
FRANTLOVÁ, Růžena. (1997). I slohu se dá naučit.. Olomouc.
-
FUCIMANOVÁ, Milena. (2003). Sloh.. Praha: Fortuna.
-
GRECMANOVÁ, Helena et al. (2000). Podporujeme ativní myšlení a samostatné učení žáků.. Olomouc: Hanex.
-
HAUSENBLAS, Ondřej. (1992). Vrátíme smysl hodinám češtiny?. Zbuzany.
-
HAUSER, Přemysl et al. (1994). Didaktika českého jazyka, díl I., II. a III.. Brno: Vydavatelství MU.
-
HAUSER, Přemysl et al. (2007). Didaktika českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ.. Brno: Pedagogická fakulta MU.
-
HÖFLEROVÁ, Eva. (2002). Ke vztahu jazykového vyučování a komunikační výchovy.. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, In: Školská jazykovědná terminologie.
-
JEČNÁ, Květoslava. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Agentura Strom.
-
KAŠOVÁ, Jitka. (2011). Svět médií. Tvořivé náměty pro výuku průřezových témat na 2. stupni ZŠ. Praha: RAABE.
-
KOSTEČKA, Jiří. (2013). Do světa češtiny jinak.. Jinočany: H + H.
-
KOŽMÍN, Zdeněk. (1995). Tvořivý sloh.. Praha: Victoria publishing.
-
KRŮŽELOVÁ, Marie. (2009). Máme rádi sloh: zábavné náměty k rozvoji klíčových kompetencí při výuce slohu.. Praha: Portál.
-
KUBŮ, Libuše. (2007). Tvořivý sloh vážně i nevážně.. Havlíčkův Brod: Tobiáš.
-
MIČIENKA, Marek et al. (2007). Základy mediální výchovy.. Praha: Portál.
-
PETTY, Geoffrey. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
PODROUŽEK, Ladislav. (2002). Integrovaná výuka na základní škole.. Plzeň: Fraus.
-
POLÁK, Milan. (2002). Učitel českého jazyka a současná základní škola.. Olomouc: UP.
-
ŠEBESTA, Karel. (2005). Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova.. Praha: Nakladatelství UK.
-
TOMKOVÁ, Anna. (2007). Prochram Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole.. Praha: UK.
|