|
Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah předmětu vychází především z reflexe studentů. Jsou řešeny zejména konkrétní problémy, se kterými se studenti setkávají v průběhu obou souvislých praxí. Autoevaluace vlastní pedagogické praxe. Specifika komunikace ve školní třídě. Didaktická znalost obsahu. Příprava na vyučovací hodinu. Komunikační pojetí výuky ČJL.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - provést rozbor svých učitelských výstupů během souvislé pedagogické praxe, - analyzovat problémy vzniknuvší v průběhu souvislé pedagogické praxe a navrhnout jejich možná řešení, - zhodnotit úroveň své komunikace ve školní třídě, - vymezit přednosti současného pojetí vyučování českého jazyka a literatury (ČJL), - poukázat na rezervy a nedostatky ve vyučování ČJL, - zavádět inovační postupy do vyučování ČJL.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
|
Doporučená literatura
|
-
(2011). Gramotnosti ve vzdělávání: metodická příručka.. Praha: VUP.
-
(2010). Gramotnosti ve vzdělávání: příručka pro učitele.. Praha: VUP.
-
(2011). Gramotnosti ve vzdělávání: soubor studií.. Praha: VUP.
-
FIŠER, Zbyněk et al. (2012). Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání.. Brno: Masarykova univerzita.
-
GEJGUŠOVÁ, Ivana. (2009). Interpretace uměleckého textu v literární výchvově na základní škole.. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě.
-
HNÍK, Ondřej. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru.. Praha: Karolinum.
-
JANÍK, Tomáš et al. (2009). Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů.. Brno: Paido.
-
JANÍK, Tomáš et al. (2007). Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno: Paido.
-
KOŠŤÁLOVÁ, Hana et al. (2010). Čtenářské gramotnosti jako vzdělávácí cíl pro každého žáka.. Praha: Česká školní inspekce.
-
SLAVÍK, Jan. (1999). Hodnocení v současné škole.. Praha: Portál.
-
ŠEBESTA, Karel. (2005). Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova.. Praha: Nakladatelství UK.
-
ŠEĎOVÁ, Klára, ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. (2012). Komunikace ve školní třídě.. Praha: Portál.
-
VALA, Jaroslav. (2011). Poezie v literární výchově.. Olomouc: Univerzita Palackého.
|