After completing the course students should be able to: - Ability to enumerate the advantages and disadvantages of deploying e-learning within the system of primary, secondary or tertiary education, - Assess the success of deploying e-learning or m-learning in a particular school environment, - describe the basic stages of e-learning development, - Provide examples of MOOC courses, - to characterize the learning management system (eg LMS Unifor, Moodle, etc.) - to list examples of tablet use within teaching and home preparation, - Control the basic features of mobile touch devices (WIFI connections, application launches, screencasting, etc.).
|
-
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. (2001). Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání.. Olomouc: Andragogé.
-
Eger, L. et al. (2002). Příprava tutorů do distanční výuku s využitím on-line formy studia. Plzeň: ZČU.
-
EGER, Ludvík a BARTOŇKOVÁ, Hana. (2003). Studijní texty v distančním vzdělávání.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
EGER, Ludvík. (2006). Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu.. Plzeň: Fraus.
-
KLEMENT, Milan, CHRÁSKA, Miroslav, DOSTÁL, Jiří a MAREŠOVÁ, Hana. (2012). E-learning - elektronické studijní opory a jejich hodnocení.. Olomouc: Gevak.
-
KOPECKÝ, Kamil. (2006). E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: Hanex.
-
ŠIMONOVÁ, I. (2005). Prezenční vs. distanční forma vzdělávání: porovnání studijních výsledků. In: BELCOM 2005 - TRENDY V E-LEARNINGU.. Praha: ČVUT.
-
TLUČHOŘ, Jan, ed. (2005). E-learning a blended learning ve vzdělávacím procesu.. Cheb: ZČU v Plzni.
-
ÚLOVEC, Roman a BROŽ, Petr. (2003). Praktická činnost ve výpočetní technice I.. Karlovy Vary: Pedagogické centrum Karlovy Vary.
-
ZOUNEK, Jiří. (2009). E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti.. Brno: Masatykova univerzita.
|