|
Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kopecký Kamil, prof. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Volitelný předmět Didaktické technologie ve výuce českého jazyka se zaměřuje na využití mobilních dotekových zařízení (tabletů) ve výuce českého jazyka a literatury. V rámci předmětu získají studenti přehled o základních možnostech využití tabletů v rámci tzv. kolaborativních forem výuky, seznámí se základním ovládáním tabletů, se způsoby nákupu aplikací prostřednictvím online shopů (AppStore, Google Play), s vybranými aplikacemi vhodnými pro výuku a domácí přípravu, s projekty, které se na využívání tabletů v oblasti vzdělávání cíleně zaměřují, s příklady dobré praxe apod. Nově byla do předmětu integrována témata spojená s využitím robotických programovatelných zařízení ve výuce, využití prezentační techniky (digitální dotykové panely, přenosné interaktivní tabule), využití 3D VR ve výuce, využití rozšířené a smíšené reality ve výuce apod. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Seznámit budoucí pedagogy s technologiemi, které lze využít v procesu vzdělávání. Nabídnout studentům aktivity využitelné v jejich vlastní praxi v prostředí ZŠ a SŠ. Zvýšit úroveň digitální gramotnosti budoucích učitelů. Zvýšit povědomí studentů o různých druzích IT nástrojů. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522
|
|
Předpoklady
|
Zvládnutí práce s vybranými technologiemi.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Základní kompetence v oblasti informační a komunikační gramotnosti na úrovni úrovně ECDL.
|
|
Doporučená literatura
|
|