Lecturer(s)
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Štěpáník Stanislav, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the course is to introduce, applicate and implement teaching methods that develop pupils' independence, creativity, ability to self-knowledge, confidence, cooperation, responsibility and critical thinking. Students will learn specific examples of creative, entertaining and problem-solving exercises for stylistics, language teaching, reading and literature education in various grades of primary school.
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to introduce, applicate and implement teaching methods that develop pupils' independence, creativity, ability to self-knowledge, confidence, cooperation, responsibility and critical thinking. Students will learn specific examples of creative, entertaining and problem-solving exercises for stylistics, language teaching, reading and literature education in various grades of primary school.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
unspecified
|
Recommended literature
|
-
(2009). Kafomet (katalog forem a metod práce).. Třebíč: Infra.
-
(2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: VÚP.
-
BERAN, V. a kol. (2003). Učím s radostí (zkušenosti - lekce - projekty).. Praha: Agentura STROM.
-
Bláhová, R. (2008). Recepty na zajímavé hodiny českého jazyka a literatury. (poslední aktualizace). Praha: Raabe.
-
FISCHER, R. (1997). Učíme děti myslet a učit se.. Praha: Portál.
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: Hanex.
-
JEČNÁ, K. (1997). Nuda při češtině? Ani nápad!. Praha: Strom.
-
NELEŠOVSKÁ, A. (2004). Jak se děti učí hrou. Praha: Grada.
-
Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
Silberman, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.
|