Lecturer(s)
|
-
Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
-
Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Homework for Teaching
- 100 hours per semester
- Preparation for the Exam
- 60 hours per semester
- Semestral Work
- 35 hours per semester
- Attendace
- 15 hours per semester
|
Learning outcomes
|
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Analyssis of the Student's Portfolio, Seminar Work
|
Recommended literature
|
-
Balvín, J. (2004). Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha.
-
Francová, P. (2005). O čem se sní poslepu. Praha.
-
Hetová, L. (2007). Specifika a metody práce s osobami se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc.
-
Janotová, N. (1999). Odezírání u sluchově postižených. Praha.
-
kol. autorů. (2005). Desatero kontaktu s osobami se zdravotním postižením. Olomouc.
-
kol. autorů. (2002). Interkulturní vzdělávání - příručka nejen pro středoškolské pedagogy . Praha.
-
Šišková, T. (2001). Menšiny a migranti v ČR. Praha.
|