| Název předmětu | Digitální didaktické prostředky |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/KJDP@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata virtuální muzeum, e-learning v kontextu edukace v kultuře, charakteristické znaky zdařilých didaktických prostředků na bázi digitálních technologií, analýzy příkladů dobré praxe, digitální produkty informačního typu vs. e-learningové produkty, návrh a tvorba vlastního didaktického prostředku s využitím digitální fotografie, audiovizuálního obsahu apod., vztah mezi vzdělávacím obsahem, cíli úloh a jejich metodickým a technickým uchopením, plánování obsahu vlastního e-learningového produktu s ohledem na kurikulum a spolupráci se školami, tvorba autorského digitálního produktu s ohledem na vybranou cílovou skupinu uživatelů (konkrétně tvorba eduklipu, mobilní aplikace, e-booku, interaktivního textového materiálu, hry apod.)
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - popsat a vysvětlit charakteristické znaky zdařilých didaktických prostředků na bázi digitálních technologií, - aplikovat do tvorby vlastních didaktických prostředků poznatky z analýzy příkladů dobré praxe, - pochopit rozdíl mezi digitálními produkty informačního typu a e-learningovými produkty, - vyjmenovat typy různých e-learningových produktů muzeí a galerií, - navrhnout a vytvořit vlastní didaktický prostředek s využitím digitální fotografie, audiovizuálního obsahu apod., - aplikovat do návrhu vlastních autorských prostředků poznatky o vztahu mezi vzdělávacím obsahem, cíli úloh a jejich metodickým a technickým uchopením, - plánovat obsah vlastního e-learningového produktu s ohledem na kurikulum a spolupráci se školami, - aplikovat do praxe tvorby autorského digitálního produktu širokou škálu přístupů, metod, forem, postupů a technik, - navrhnout a realizovat vlastní prototypy didaktických prostředků pro edukaci v kultuře - prostředky na bázi digitálních technologií, jako jsou eduklipy, aplikace, e-booky, hry apod. - aplikovat nabyté praktické tvůrčí dovednosti a teoretické poznatky do praxe edukátora v kultuře.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Seminární práce
Kombinovaná forma studia: konzultace, samostudium, samostatná příprava na uzavření předmětu - tvorba seminární práce v podobě návrhu projektu s použitím digitálního didaktického prostředku, konzultace s vyučující nad konceptem a provedením práce; zápočet. ISP: Pravidelné konzultace, účast na seminářích minimálně 50 %. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |