| Název předmětu | Digitální technologie v primárním vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/TDT@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Smyslem předmětu je seznámit budoucí učitele 1. stupně ZŠ se základy programování, zpracováním dat a robotickými stavebnicemi. Studenti se naučí pracovat s různými typy dat, algoritmizovat a programovat na elementární úrovni, používat při řešení problémů abstrakci a generalizaci. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o charakterizovat vhodné digitální technologie s předpokladem pro využití na úrovni primárního vzdělávání, o pracovat s daty různého charakteru a tato data prezentovat tabelárně, graficky a pomocí kvantitativních ukazatelů, o rozumět formálním zápisům dat, na základě dat vyslovit tvrzení, o popsat problém vlastními slovy a vybrat podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, o navrhnout počítačový program v dětském blokově orientovaném jazyce k vyřešení jednoduchého problému a upravit jej pro podobný problém, o pracovat s robotickými stavebnicemi, o programovat činnost robota/robotické hračky. Základní témata: o digitální technologie - terminologie, konkrétní příklady, posouzení vhodnosti pro využití v rámci primárního vzdělávání, o data a jejich prezentace - tabelární, grafická a pomocí kvantitativních ukazatelů, o formální zápis dat, tvrzení, o popis problému, podstatné vlastnosti předmětu či jevu pro vytvoření algoritmu, o symbolický zápis algoritmu; o návrh počítačového programu v dětském blokově orientovaném jazyce, o testování programu, korekce chyb, o cykly a větvení, o řazení příkazů, podprogramy, události, o robotické učební pomůcky, senzory, o programování činnost robota.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |