Lecturer(s)
|
-
Dostál Jiří, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Mechanics. Construction kits and their use in primary and secondary education. Didactic materials used in teaching, application of the knowledge with the use of construction kits.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Work with Text (with Book, Textbook), Projection (static, dynamic), Laboratory Work
|
Learning outcomes
|
Mechanics. Construction kits and their use in primary and secondary education. Didactic materials used in teaching, application of the knowledge with the use of construction kits. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat pojem stavebnice, konstrukční stavebnice, robotická stavebnice, - vysvětlit význam žákovského laborování a žákovského experimentu v obecně technickém a odborném technickém vyučovacím předmětu, - vyjmenovat a charakterizovat různé typy robotických soutěží určených pro žáky ZŠ a SŠ, - navrhnout a realizovat prakticky zaměřený projekt realizovaný s použitím zvolené konstrukční stavebnice, - sestavit soubor didaktických materiálů pro podporu realizace výuky zvoleného projektu, - začlenit konstrukční stavebnici do výuky, - analyzovat, hodnotit a vytvářet soubory učebních úloh pro podporu realizace výuky zvoleného projektu.
The student is able to use selected modern didactic aids during teaching in a didactically correct way
|
Prerequisites
|
Completed classes of KTE/SPDP1
|
Assessment methods and criteria
|
Seminar Work
100% attendance rate at seminars, elaboration of a seminar thesis (on time and in the required quality), presentation, discussion.
|
Recommended literature
|
-
Firemní katalogy učebních pomůcek domácí, zahraniční.
-
Návody pro práci s vybranými mechanickými stavebnicemi.
-
Havelka, M. a Serafín, Č. (2003). Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. Olomouc : VUP.
|