| Název předmětu | Teorie pracovně technických zájmových aktivit |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KTTA@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle předmětu jsou zaměřeny na osvojení specifických znalostí, dovedností i postojů z oblasti didaktiky technické výchovy. Výuka je orientovaná zejména na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se specifických didaktických kategorií vážících se k pracovně technickým zájmovým aktivitám. Současně jsou prohlubovány klíčové kompetence v budoucí práci vychovatele tak, aby byl schopen plánovat i realizovat technickou zájmovou činnost žáků. Dílčí součástí předmětu je praktické ověření vědomostí a dovedností prostřednictvím vlastní kreativní činností studentů v odborných učebnách a dílnách. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o vymezit a definovat základní pojmy, jako jsou např. technika, technologie, technická výchova, polytechnická výchova, technická tvořivost v souvislosti s technickou zájmovou činností, o aplikovat znalosti technických materiálů i pracovních postupů k jejich využití pro tvořivou činnost žáků, o aplikovat pravidla bezpečnosti práce při činnosti s technickým materiálem, bezpečně užívat pomůcky, nástroje i nářadí určené ke zpracování technického materiálu, o uplatňovat ergonomické zásady při činnosti s technickým materiálem, o zhodnotit úroveň dovednosti žáka a zvolit individuální přístup k žákovi s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i žáky nadané, o navrhnout a zpracovat komplexní didaktický materiál dle zadání, včetně návrhů výrobků, pracovních postupů i specifických didaktických kategorií vážících se k zájmové činnosti žáků, Témata: o Technika, technická výchova, polytechnická výchova v zařízeních zájmového vzdělávání. o Historický přehled výuky předmětů pracovního a technického zaměření ve vzdělávání. o Cíle a pojetí technického zájmového vzdělávání. o Lidové tradice, řemesla a lidová umělecká tvorba jako téma zájmového vzdělávání. o Hra, technická hračka a její využití v zařízeních zájmového vzdělávání. o Zájmové a volnočasové aktivity technického charakteru, jejich příprava a plánování. o Širší aspekty technicky orientovaných činností (ergonomie, bezpečnost práce, estetika, ekologie, aj.).
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |