| Název předmětu | Školní informační systémy |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KSIS@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: " Informační systémy a společnost, Informační systémy v každodenním životě. " Základní pojmy z oblasti databázových systémů a důvody použití databází. " Úvod do databázových technologií a databázové modely (sémantický, hierarchické, síťové, relační ...). " Relační algebra, normální formy relačních databází, proces normalizace na praktických ukázkách. " Datová analýza, návrh relační schémata databáze, integrita dat, redundance dat ? " Informační systém školy a struktura informačního systému školy. " Integrovaný síťový informační systém školy a jeho časti. " Agenda studentů, agenda učitelů, inventář, školní knihovna atd. " Rozvrh hodin - úvazky učitelů - obsazení učeben. Síťová komunikace učitel - žák, učitel - rodič a komunikace žák - žák. " Zavádění informačních systémů ve škole. " Návrh a implementace vlastní databázové aplikace jako informačního systému v databázovém prostředí. " Přizpůsobení databáze požadavkům uživatelů, služby databázových informačních systémů návrh a realizace. " Tvorba modelu dat, struktura tabulky, dotazy, formuláře, výstupní sestavy. " Implementace vlastního informačního systému a vyhotovení projektové dokumentace. Prezentování a obhájení vlastního projektu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Úkolem předmětu je poskytnout studentům dostatek informaci a znalostí z oblasti analýzy, tvorby, vývoje, doplnění, možností a efektivního využívání školních informačních systémů. Studenti se naučí na základě analýzy problému vytvořit modely dat, identifikovat relační vztahy a implementovat vlastní informační systémy v databázovém prostředí. Po úspěšném absolvování předmětu student ovládá základní teoretické a praktické poznatky z tvorby databázových informačních systémů. Dalším úkolem předmětu je demonstrovat některé obecné metody sestavování relačních databází, naprogramování různých informačních služeb na bázi známých efektivních algoritmů, vytváření interaktivních formulářů a komunikačních prostředí, dotazů, výstupních sestav a různých přehledů a hlášení v každodenní práci učitele. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojem informační systém, " vysvětlit význam a principy fungování školního informačního systému, " vykonat hlubokou analýzu dat, identifikovat relační vztahy a rozhodovat o zařazení dat do informačního systému, " orientovat se v problematice informačních systémů, počítačových sítí a jejich využívání ve vzdělávacím procesu, sdílení informací a síťových prostředcích, " analyzovat a porovnat komerční informační systémy používané ve školství, " vyjmenovat a charakterizovat různé modely a formy databází, " na základě analýzy problému vytvořit modely dat, rozpoznat relační vztahy, navrhnut a implementovat informační systémy v databázovém prostředí pro optimalizace vlastní prací a pro potřeby organizace činnosti školy.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |