| Název předmětu | Provoz, diagnostika a údržba strojů |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KPDU@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem realizace disciplíny je vybudování kompetencí pro údržbu strojního zařízení, jeho bezpečný provoz v podmínkách středních a odborných škol. Důraz je kladen na soubor dovedností učitele nezbytný pro realizaci přípravy strojního zařízení na bezpečný provoz, jeho diagnostiku a údržbu. Nedílnou součástí je získání návyků pro dodržování bezpečných podmínek pro jejich provoz. Cíle: Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: o umět charakterizovat bezpečné strojní zařízení a jeho bezporuchový provoz, o vysvětlit a prakticky aplikovat znalosti a praktické dovednosti při údržbě strojních zařízeních, o používat bezpečné postupy při údržbě a seřizování strojních zařízení, o ovládat správnou údržbu a ošetřování nástrojů, nářadí a pomůcek., o znát problematiku bezpečnosti a hygieny práce v procesu strojního obrábění. Základní témata: Kovoobráběcí strojní zařízení, tvářecí stroje, svářecí zařízení. Dřevo obráběcí strojní zařízení, stacionární a mobilní. Bezpečnostní předpisy (NORMY ČSN), bezpečný provoz na obráběcích strojích. Cíle výuky zaměřené na rozvoj: žákovské praktické dovednosti při údržbě, diagnostice a získávání praktických zkušeností s provozem strojního zařízení.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |