| Název předmětu | Multimédia ve výuce |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KMV@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: " Multimédia ve výuce a možnosti jejich využití. " Bloomova taxonomie v digitálním světě. " Netradiční možnosti (nápady) pro tvorbu videa ve výuce. " Typy multimediálních prezentací. " Zásady tvorby vlastních výukových multimediálních klipů. " Rozšířené možnosti práce s digitální kamerou. " Zpracování výukových klipů v prostředí editačního programu Pinnacle Studio, vložení dalších zvuků, textu, hudby a efektů. " Převod analogového zdroje videa (např. VHS) na digitální. Záznam sestříhaných výukových klipů na různá záznamová a interpretační média v různých výstupních formátech a kvalitě.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Obsahem předmětu je problematika vhodného využití multimédií ve výuce Popisovány jsou zásady tvorby multimediálních prezentací a způsob vytváření scénáře vlastního výukového klipu z oblasti využití ICT, včetně jeho praktického provedení a zhodnocení jeho didaktické hodnoty. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit možné způsoby vhodného využití multimédií ve výuce, " popsat různé typy multimediálních prezentací, " podle didaktických zásad vytvořit scénář vlastního výukového klipu z oblasti využití ICT, " technicky zrealizovat natočení video scén pro vlastní výukový klip. " v prostředí editačního programu vytvořit (sestříhat) vlastní krátký výukový klip, " posoudit didaktickou hodnotu vlastního výukového klipu.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |