| Název předmětu | Didaktika technického vzdělávání dětí mladšího školního věku |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KD11@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | nespecifikováno |
| Studijní praxe | nespecifikováno |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " vymezit a definovat základní pojmy z oblasti didaktiky technické výchovy " charakterizovat jednotlivé etapy vývoje technické a pracovní výchovy v historickém kontextu i jejich proměny v současnosti, " znát specifika výuky technické výchovy na primární škole a umět je aplikovat, " vybrat vhodný technický materiál, pomůcky, nástroje i nářadí a pracovní postup pro rozvoj žáka, " aplikovat pravidla bezpečnosti práce při činnosti s technickým materiálem, " znát pojem učební úloha a chápat smysl tvořivého vyučování, " charakterizovat význam lidových a uměleckých řemesel v historii i jejich proměnu v současnosti " zhodnotit úroveň dovednosti žáka a zvolit individuální přístup k žákovi s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i žáky nadané, " navrhnout a zpracovat přípravu do výuky, včetně návrhu výrobku, pracovního postupu a specifických didaktických kategorií, Témata: " Úvod do studia didaktiky technické výchovy, problematika terminologie. " Historický přehled výuky předmětů pracovního a technického zaměření ve vzdělávání. " Cíle a pojetí primárního vzdělávání v RVP ZV v kontextu technické výchovy. Klíčové kompetence. Vzdělávací oblast Člověk a svět práce, cíle technické výchovy na primární škole. " Specifika technické výchovy na primární škole (vývojová specifika žáka mladšího školního věku, didaktické zásady, výukové metody a organizační formy uplatňované při realizaci technické výchovy). " Hodnocení a sebehodnocení žáka v technické výchově. " Lidové tradice a lidová umělecká tvorba. " Technické myšlení a tvořivost na primární škole. " Technická hračka a její využití na primární škole. " Humanizační aspekty technické výchovy na primární škole (pravidla bezpečnosti práce ve školních podmínkách, estetika, ekologie, ergonomie aj.)
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství techniky pro střední školy a praktických činností pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |