| Název předmětu | Didaktika geologie |
|---|---|
| Kód předmětu | KPŘ/PNDG@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by měli být studenti zejména schopni: " charakterizovat dílčí část vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Přírodopis "Neživá příroda" " zhodnotit význam dodržování didaktických zásad a pravidel ve výuce geologie " popsat možné způsoby utváření pojmů v učivu o neživé přírodě " aplikovat konkrétní výukové formy a metody v rámci dané výukové jednotky " specifikovat a aktivně používat vybrané materiální prostředky ve výuce geologie " realizovat výukovou jednotku se zaměřením na učivo o neživé přírodě s využitím didaktických zásad, didaktické analýzy učiva, materiálních a nemateriálních prostředků výuky Témata: " Výuka geologie na základní škole: začlenění učiva o neživé přírodě v kurikulárních dokumentech základní školy " Specifika učiva o neživé přírodě: obsah a rozsah učiva, náročnost učiva, mezipředmětové vztahy ve výuce geologie. " Materiální prostředky výuky: neživé přírodniny, demonstrační sbírky, modely, audiovizuální pomůcky " Praktická cvičení ve výuce geologie: pokus a manipulace s přírodninami v učivu o neživé přírodě " Didaktická analýza učiva o neživé přírodě v rámci dané výukové jednotky: pojmová a vztahová analýza učiva, výběr vhodných výukových forem a metod, materiální prostředky výuky, mezipředmětové vztahy a průřezová témata v konkrétním učivu geologie
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínky pro absolvování předmětu: Vypracování studijního portfolia (výstupy ze cvičení; zadání viz Moodle). Požadavky pro studenty v rámci ISP: Rozsah účasti na cvičeních: prezenční účast minimálně ve 3 cvičeních (1 cvičení = rozvrhovaný dvouhodinový blok). Odevzdání všech zadaných úkolů v rámci cvičení ve formě portfolia: zadání úkolů bude sdíleno průběžně v návaznosti na jednotlivá cvičení na Moodle předmětu. Kompletní portfolio bude odevzáno ve stanoveném termínu do Moodle předmětu. Podmínky pro udělení zápočtu: kompletně vypracované portfolio v požadovaném rozsahu a kvalitě. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |