| Název předmětu | Didaktická rekonstrukce výuky přírodopisu |
|---|---|
| Kód předmětu | KPŘ/KNDR@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " využívat základní metody diagnostiky žákovských prekoncepcí a miskoncepcí ve výuce přírodopisu (biologie); " charakterizovat hlavní žákovské prekoncepce ve vybraných tematických okruzích vzdělávacího obsahu oboru Přírodopis (dle platné verze RVP ZV); " aplikovat ve výuce vhodné strategie využívající oborově správné prekoncepce a výukové strategie zaměřené na překonávání miskoncepcí; " identifikovat správné žákovské prekoncepce a miskoncepce ve videozáznamu výuky přírodopisu; " navrhnout strukturaci učebního prostředí (jedné vyučovací hodiny nebo celého tematického celku) podle modelu didaktické rekonstrukce. Témata: Model didaktické rekonstrukce, vztah modelu didaktické rekonstrukce a konceptu didaktické znalosti obsahu. Ontodidaktická analýza vzdělávacího obsahu. Žákovské prekoncepce a miskoncepce ve výuce přírodopisu. Diagnostika žákovských prekoncepcí a miskoncepcí. Výukové strategie využívající oborově správné prekoncepce. Výukové strategie zaměřené na překonávání miskoncepcí. Strukturace výuky přírodopisu podle modelu didaktické rekonstrukce.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Podmínky pro absolvování předmětu: a) odevzdání všech zadaných úkolů v požadované kvalitě |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství přírodopisu a environmentální výchovy pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |