Course: null

» List of faculties » PDF » KPV
Course title -
Course code KPV/WSVPX
Organizational form of instruction Lecture
Level of course unspecified
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance, Analyssis of the Student's Portfolio

Recommended literature
  • Jucovičová, D., Žáčková, H., Budíková, J., Bartošová, B., & Šauerová, A. (2009). Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H.
  • Kostelecká Yvona. (2013). Žáci-cizinci v základních školách: fakta, analýzy, diagnostika. Praha.
  • Machů, E. (2010). Nadaný žák. Brno.
  • MÜLLER, O. a kol. (2001). Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP.
  • Pokorná,V. (2001). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
  • ŠMELOVÁ, E. a kol. (2017). Společenské aspekty inkluze. 1. vydání. Olomouc: UP.
  • VALENTA, M. a kol. (2020). Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu. Vydání 1.. Praha: Grada.
  • VALENTA, M. (2003). Přehled speciální pedagogiky a školská integrace.. Olomouc.
  • ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester