| Název předmětu | Pedagogická praxe 1 s reflexí |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/TX1@ |
| Organizační forma výuky | Praxe |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - uvést vztah mezi 1. stupněm ZŠ a 2. st. ZŠ, (málotřídní škole a plnoorganizované škole) - uspořádat a aplikovat organizační formy práce na málotřídní škole a plnoorganizované škole, - analyzovat klima třídy, popř. atmosféru hodiny v návaznosti na interakci učitel ? žák na primární škole, - prokázat a vyzkoušet interakci žák ? žák na primární škole, - interpretovat vzdělávací strategii výuky na primární škole - uspořádat různé metodické postupy na primární škole - registrovat a posoudit kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp, - analyzovat a provést rozbor vyučovacího procesu podle zadaných kritérií. Výstupem náslechové pedagogické praxe je hospitační protokol vytvořený na základě analýzy vyučovacího procesu s pedagogem v disciplíně Didaktika primárního vzdělávání a Seminář k didaktice primárního vzdělávání Témata: - plnoorganizovaná škola, - metodické postupy používané v primární škole, - strategie učení v primární škole - učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické - pozorované organizační formy primární školy - pozorované výukové metody primární školy - klima třídy - atmosféra hodiny atd. - interakce učitel - žák primární školy - interakce žák - žák primární školy - způsoby hodnocení žáků - portfólio pedagogických praxí
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Pedagogickou praxi 1 s reflexí vykonáte pod vedením metodika této praxe, kterým je dr. Provázková Stolinská. Vzhledem ke covidovému stavu a v souladu s nutnými opatřeními budete realizovat tuto praxi v alternativních podmínkách. Pokyny k praxi a k výstupům obdržite od metodika. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |