unspecified
Requirements for successful completion of the course To successfully complete the course, the student must meet the following requirements: 1. Active participation in classes - at least 75% attendance. 2. Study of professional literature - familiarization with recommended literature on the topics of the course. 3. Creation of an observation sheet - design of one's own observation sheet focused on the play of preschool children (contains observation criteria, recording method, reflective part). 4. Observation in kindergarten - active participation in observations in kindergarten, application of one's own observation sheet, processing and reflection of the acquired knowledge. 5. Final test Alternative fulfillment of requirements in case of high absence (more than 25% of the course): - Extended seminar paper - preparation of a more extensive written paper (8-10 standard pages) on a chosen topic related to the theory of play, including literary research and one's own reflection. - Individual observation - implementation and documentation of observations of play activities of preschool children outside of organized observation, processing of the output according to the specified criteria. Fulfillment of all points is a condition for awarding the colloquium.
|
-
BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
-
BORECKÝ, V. (1982). Světy hraček. Knihovnička Vlasty; sv. 8. Praha: Mona.
-
HELUS, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál.
-
KOLLÁRIKOVÁ, Z.; PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
-
KOŤÁTKOVÁ, S. (2005). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha : GRADA Publishing.
-
KOŤÁTKOVÁ, S. (2005). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: GRADA Publishing.
-
KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. a a SYSLOVÁ, Z. (2015). Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál.
-
MATĚJČEK, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Vyd. 1.. Praha: Grada Publishing.
-
MILLAROVÁ, S. (1978). Psychologie hry. Praha: Panorama.
-
Suchánková. (2014). Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál.
|