| Název předmětu | Hudebně pohybová výchova |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KUHP@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Rozvoj rytmického vnímání. Didaktické metody, postupy a styly při rozvoji základních hudebně pohybových aspektů - tempo, takt, charakter hudby, melodie. Spojení pohybu s hudbou - základní mechanismy a pravidla. Pohybová skladba pro děti předškolního věku - specifika.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Student bude seznámen se základními hudebně-pohybovými vztahy (takt, rytmus, tempo, charakter hudby). Osvojí si činnosti s náčiním využitelným při rozvoji vnímání rytmu a tempa ve vztahu k pohybu. Prostřednictvím praktických cvičení bude u studentů prohloubena oblast metodiky rozvoje kinestézie u dětí. Bude se orientovat se v didaktických metodách, postupech a stylech v dané oblasti v kontextu práce učitele v MŠ.Student bude seznámen s principy tvorby pohybové skladby pro děti předškolního věku.
Student se bude orientovat v základních hudebně-pohybových vztazích a pochopí mechanismus jejich realizace u dané věkové kategorie. Seznámí se se specifiky hudebně-pohybové výchovy dětí předškolního věku. Zvládne základy tvorby jednoduché pohybové skladby s hudbou. |
| Předpoklady |
|
Pohybové schopnosti umožňující absolvovat výuku a plnit požadavky pro udělení kreditů.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- aktivní účast ve cvičeních min. 80 % - úspěšné zvládnutí techniky cvičení s náčiním - seminární práce: vytvoření portfolia z oblasti hudebně-pohybové výchovy (záznam cvičné pohybové skladby, hudebně-pohybové hry pro vnímání rytmu, taktu, melodie, charakteru hudby) Praktické požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |