| Název předmětu | Tělesná výchova s dikaktikou 4 |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KUAZ@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " pochopit význam pohybové aktivity pro zdravý vývoj dítěte, " orientovat se v metodách hodnocení držení těla, " zvolit vhodná korekční cvičení pro odstranění svalových dysbalancí, " orientovat se v metodách a postupech nácviku základních lokomočních a manipulačních dovedností, " znát pravidla atletických disciplín a orientovat se v činnostech rozhodčího, " chápat mechanismus organizace atletické soutěže. Témata: Všestranně rozvíjející činnosti se zaměřením na kvalitu posturální funkce (posturo-motoricko-funkční příprava). Posturální stereotyp, model individuálně optimálního držení těla. Posouzení kvality držení těla, korekce a fixace posturálního modelu. Lokomoční pohybové dovednosti, průpravné hry, technika. Manipulační pohybové dovednosti, průpravné hry, technika. Didaktické aspekty základů atletiky - atletické hry včetně jejich modifikace pro žáka se SVP. Bezpečnost a organizace činností při výuce základů atletiky v tělesné výchově.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
- docházka 75 % - úspěšné zpracování seminární práce - úspěšné zvládnutí testu - úspěšné zvládnutí vybraných atletických dovedností (nízký start, běh 100 m, Cooperův test, hod míčkem, skok daleký, skok vysoký). Požadavky pro udělení kreditů jsou plněny v průběhu semestru. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |