Course: Integrated natural sciences

» List of faculties » PDF » KPV
Course title Integrated natural sciences
Course code KPV/KTIP@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
Learning outcomes

Competences related to content sequence of subject and its aim.
Prerequisites
Assumptions related to the objectives and competences of the subject.

Assessment methods and criteria
Student performance, Seminar Work

Recommended literature
  • BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I. (2013). Didaktika přírodovědného základu, 1. vyd.. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně.
  • Jančaříková, K. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
  • Kovaliková, S., Olsenová, K. (1995). Integrovaná tématická výuka - model. Kroměříž : Spirála.
  • OTAVOVÁ MARCELA. Didaktika přírodovědy. Olomouc : UP. 2023.
  • PODROUŽEK, L. (2003). Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Pelhřimov : Vydavatelství Aleš Čeněk.
  • PODROUŽEK, L., JŮZA, J. (2000). Didaktika přírodovědy - Vyučování přírodovědě na integrovaném pozadí vybraných ekosystém. Plzeň : ZČU.
  • PODROUŽEK, L. (1999). Předměty o přírodě a společnosti v primární škole. Plzeň: ZČU.
  • PODROUŽEK, L. (1998). Úvod do předmětů o přírodě a společnosti. Plzeň : ZČU.
  • RAŠKOVÁ, M. (2004). Pohledy na sexuální výchovu dětí.. Praha: Portál, Informatorium 3-8, XI.
  • RAŠKOVÁ, M. (2007). 5 otázek k sexuální výchově dětí předškolního a mladšího školního věku (3-11 let). Olomouc: UP, 2007. Olomouc : VUP.
  • TOMKOVÁ, Anna, KAŠOVÁ, Jitka a DVOŘÁKOVÁ, Markéta. (2009). Učíme v projektech.. Praha: Portál.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Primary Schools and Special Needs Education (MD23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Primary Schools and Special Needs Education (MD19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Primary Schools and Special Needs Education (MD24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Primary Schools and Special Needs Education (MD22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Primary Schools and Special Needs Education (MD21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teacher Training for Primary Schools and Special Needs Education (MD20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter