| 
        Lecturer(s)
     | 
    
        
            
                - 
                    Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
                
 
            
                - 
                    Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Course content
     | 
    
        1. Work with framework education programmes for primary education in practice.  2. Preparation of a school framework programme.  3. Preparation of a class education programme.  4. Educational diagnostics in every day activities of a pre-school teacher.  5. Evaluation  6. Self-reflection of a student.
         
         
     | 
    | 
        Learning activities and teaching methods
     | 
    
        
        Observation, Demonstration, Training in job and motor Skils
        
            
                    
                
                    
                    - Attendace
                        - 4 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Homework for Teaching
                        - 10 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Preparation for the Course Credit
                        - 10 hours per semester
                    
 
                
                    
                    - Semestral Work
                        - 10 hours per semester
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Learning outcomes
             | 
        
        
            
                
                The basic form of the student's work are outputs where students use all the theoretical knowledge and practical experience gained during the studies. Teaching practice is four weeks . To one teacher is always ranked one student.  
                 
                Students will be provided with competencies that will get to the content and objectives of the course.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Prerequisites
             | 
        
        
            
                
                
                General orientation in education and general didactics. 
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Assessment methods and criteria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Student performance, Analyssis of the Student's Portfolio, Visitation
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Portfolio of a student documenting professional qualification and development of professional competences (structure of portfolio provided by the methodologist of practical training).
                 
             | 
        
    
    | 
        Recommended literature
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Metodické materiály pro tvorbu ŠVP. Praha : VÚP. 
                
 
            
                
                - 
                    (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.. Praha: VUP. 
                
 
            
                
                - 
                    HAVLÍNOVÁ, M. (2000). Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha: Portál. 
                
 
            
                
                - 
                    MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido. 
                
 
            
                
                - 
                    PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc. 
                
 
            
                
                - 
                    PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON. 
                
 
            
                
                - 
                    Průcha, J. (1996). Alternativní školy. Praha: Portál. 
                
 
            
                
                - 
                    SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP. 
                
 
            
                
                - 
                    ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál. 
                
 
            
                
                - 
                    VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Autoevaluace školy.. Olomouc. 
                
 
            
                
                - 
                    ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál. 
                
 
            
         
         
         
     |