|
Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Schmidtová Hana, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Druhy projektování, algoritmy projektování, vize, vztahová síť mateřské školy, SWOT analýza, řídící proces, image školy, prezentace školy a manažera, vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, evaluace
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům poznatky a postupy v oblasti projektování rozvoje školy v souladu s platnou legislativou, seznámit je s jednotlivými částmi projektu, jeho evaluací. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " orientovat se v terminologii v oblasti projektování (projektování pedagogické, manažerské atd.) " využívat s porozuměním algoritmy projektování " formulovat vizi " definovat vztahovou síť školy, její tvorbu " zpracovat SWOT analýzu mateřské školy " definovat image školy " popsat prezentace školy i osobnosti manažera školy, uvést příklady " vysvětlit důležitost spolupráce jednotlivých aktérů při projektování " popsat vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, uvést příklady " evaluace projektu Témata: Druhy projektování, algoritmy projektování, vize, vztahová síť mateřské školy, SWOT analýza, řídící proces, image školy, prezentace školy a manažera, vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, evaluace
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " orientovat se v terminologii v oblasti projektování (projektování pedagogické, manažerské atd.) " využívat s porozuměním algoritmy projektování " formulovat vizi " definovat vztahovou síť školy, její tvorbu " zpracovat SWOT analýzu mateřské školy " definovat image školy " popsat prezentace školy i osobnosti manažera školy, uvést příklady " vysvětlit důležitost spolupráce jednotlivých aktérů při projektování " popsat vnitřní a vnější prostředí mateřské školy, uvést příklady " evaluace projektu
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Předmět je zakončený zápočtem a zkouškou. Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na seminářích a splnění tam zadaných úkolů. Na závěr výuky v ZS vytvořit a obhájit návrh projektu rozvoje školy připravený k představení komisi sestavené za účelem konkurzního řízení na pozici ředitelky mateřské školy. (Příloha PS č. 2). V případě neúčasti na prezenčních setkáních studující prokáže zvládnutí všech výstupů uvedených v příslušném Průvodci studiem. Na základě obdržení zápočtu proběhne zkouška.
|
|
Doporučená literatura
|
-
BERČÍKOVÁ, A. a kol. (2014). Učitel - aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
EGER, L. (2002). Strategie rozvoje školy. Plzeň.
-
GOLD, A. (1998). Řízení současné školy.. Žďár nad Sázavou.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
-
OBST, O. (2006). Manažerské minimum pro učitele.. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
Vašťatková, J. (2006). Úvod do autoevaluace školy. Olomouc.
|