Course: Listening practice in an alternative kindergarten with reflection

» List of faculties » PDF » KPV
Course title Listening practice in an alternative kindergarten with reflection
Course code KPV/KNAL@
Organizational form of instruction Practice
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • CACH, J. (1999). Počátky nových škol v českých zemích. Vyd. 1.. Pardubice: Univerzita Pardubice.
  • DOSTAL, J. (2016). Základy anthroposofie. Vydání první. Hranice: Fabula.
  • FILOVÁ, H., SVOBODOVÁ, J. (2007). Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí. Brno : MSD.
  • GARDOŠOVÁ, J. a kol. (2012). Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 2.. Praha: Portál.
  • GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. (1996). Waldorfská škola. Olomouc: Hanex.
  • HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J. (2008). Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole: aktualizovaný modelový program podpory zdraví (dokument a metodika). 3., aktualiz. vyd.. Praha: Portál.
  • JANČAŘÍKOVÁ, K., KAPUCIÁNOVÁ, M. (2013). Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. 1. vyd.. Praha: Raabe.
  • KAPUCIÁNOVÁ, M. (2010). Lesní a venkovní pedagogika: příručka k projektu Alma Mater Studiorum. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta.
  • MONTESSORI, M. (2011). Od dětství k dospívání. Vyd. 1.. Praha: Triton.
  • MONTESSORI, Maria. (2012). Tajuplné dětství. Praha : Triton.
  • PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
  • RÝDL, K. (1994). Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd.. Brno: Marek Zeman.
  • SVOBODOVÁ, J. (1996). Alternativní školy, 2. dopl. vyd.. Brno : Paido.
  • SVOBODOVÁ, J., JŮVA, V. (1995). Alternativní školy. Brno: Paido.
  • VOŠAHLÍKOVÁ, T. (2010). Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Vyd. 1.. Praha: Ministerstvo životního prostředí.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester