Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Personality and social development of a pre-school child. 2. Methods and forms of drama education. 3. Work with a puppet.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Demonstration, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Attendace
- 4 hours per semester
- Homework for Teaching
- 5 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Drama education is aimed at developping mental and social skills in pre-school children. Methods, forms of drama education to teach children to create a friendly atmosphere in kindergarten class. Self-awarness. Respecting rules. Ability of concentration. Rhythm. Relations with others. Work with a puppet.
Students will be provide with competences that will get to the content and objectives of the courses.
|
Prerequisites
|
General orientation in drama education.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Analysis of linguistic, Analysis of Creative works (Music, Pictorial,Literary), Seminar Work
Students elaborate on a seminar thesis on application of drama education at primary schools (1st to 5th class).
|
Recommended literature
|
-
KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. (1998). Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum.
-
Macková, S. (2004). Dramatická výchova. Brno: Janáčkova akademie múzických umění.
-
Machková, E. (2007). Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie múzických umění.
-
Machková, E. (1999). Metodika dramatické výchovy.. Praha: ARTAMA.
-
Marušák, R., Králová, O., & Rodriguezová, V. (2008). Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál.
-
Valenta, J. (1999). Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik: (srovnání systémů). Praha: ISV nakladatelství.
-
VÚP. (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha.
|