Course: Communicative skills of a kindergarten teacher

» List of faculties » PDF » KPV
Course title Communicative skills of a kindergarten teacher
Course code KPV/KKMU@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • ALLHOFF, D., ALLHOFF, W. (2008). Rétorika a komunikace. Praha: Grada.
  • BASU, A., FAUST, L. Umění úspěšné komunikace. Praha: Grada.
  • BEDNAŘÍKOVÁ, I. (2006). Sociální komunikace. Olomouc: UP.
  • BIRKNBIHLOVÁ, V. F. (1999). Umění komunikace. Bratislava: Aktuell.
  • CANCELOSI, J. S. (1994). Strategie řízení třídy. Praha: Portál.
  • CAPPONI, V., NOVÁK, T. (1994). Sám sobě mluvčím: Jak prezentovat sám sebe.. Praha: Grada.
  • DANCE, F., LARSON, C. (1976). The Functions fo Human Communication. A Theoretical Approach.. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • DEVITO, J. A. (2001). Základy mezilidské komunikace.. Praha: Grada.
  • DOHERTY-SNEDDON, G. (2005). Neverbální komunikace dětí: Jak porozumět dítěti z jeho gest a mimiky.. Praha: Portál.
  • GAVORA, P. (2003). Učiteĺ a žiaci v komunikácii. Bratislava: Vydavatelství UK.
  • HARTLEY, M. (2011). Řeč těla v praxi: Teorie, cvičení a modelové situace.. Praha: Portál.
  • HLADÍLEK, M. (2006). Úvod do sociální a pedagogické komunikace. Praha: VŠ J. A. Komenského.
  • KARNSOVÁ, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál.
  • KYRIACOU, C. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.
  • MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. (1995). Komunikace ve škole. Brno: MU.
  • NELEŠOVSKÁ, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada.
  • PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. (2020). Učíme se porozumět. Vydavatelství UP.
  • SVATOŠ, T. (1995). Pedagogická cvičení ze sociální a pedagogické komunikace. Hradec Králové.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer