Course: Practicum of reading pre-literacy

» List of faculties » PDF » KPV
Course title Practicum of reading pre-literacy
Course code KPV/CPR@
Organizational form of instruction Exercise
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Fasnerová Martina, doc. PhDr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BACKE-BRAUN K. (2014). Rozvoj inteligence u dětí od 3 do 6 let. Praha: GRADA.
  • BERÁNKOVÁ, E. (2002). Tvořivá hra jako cesta k pochopení literárního díla. Plzeň: Fraus.
  • DOLÁKOVÁ, S. (2015). Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ. Praha: Portál.
  • FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ. (2012). Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí: náměty k RVP pro předškolní vzdělávání.. Praha: Portál.
  • GEBHARTOVÁ, V. (2011). Jak a co číst dětem v MŠ. Komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV.. Praha: Portál.
  • HOMOLOVÁ, K. (2009). Čtenářská propedeutika.. Ostrava: Ostravská univerzita.
  • Rámcový vzdělávací program. (2021). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
  • SCHNEIDEROVÁ, E., HANZOVÁ, M. (2013). Aktivity k rozvíjení vyjadřovacích dovedností u dětí. Praha: Portál.
  • ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. (2012). Hry pomáhají s problémy: hry a hrátky pro rodiče a dítě.. Praha: Portál.
  • ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. (2013). Lidové písničky a hry s nimi: [zpěvník pro děti od 3 let]. Nápady-hry-tvořivost.. Praha: Portál.
  • TUČKOVÁ, J. (2012). Říkanky pro rozvoj řeči. Praha: Portál.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester