Course: Creation of a bachelor's project and its piloting

» List of faculties » PDF » KPV
Course title Creation of a bachelor's project and its piloting
Course code KPV/BCP@
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  • HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
  • HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
  • HOY, K. W. (2010). QuantitativeResearch in Education: A Primer. USA: SAGE.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu.. Praha.
  • KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
  • PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
  • PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika. Vytváření mostů. Praha: UK.
  • PUNCH, K. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál.
  • SCHNEIDEROVÁ, S. (2012). Jak nepsat diplomovou práci. Olomouc: UP.
  • SKUTIL, M. a kol. (2011). Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha, Portál.
  • SKUTIL, M., KŘOVÁČKOVÁ, B. (2006). Diplomová práce a empirický výzkum pedagogických jevů. Hradec Králové : Gaudeamus.
  • STOLINSKÁ, D. (2011). Kvalitativní přístup k interpretaci dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumu v oblasti interakce učitel-žák na primární škole. In Smíšený design v pedagogickém výzkumu.. Brno: PdF MU.
  • STOLINSKÁ, D. (2010). TIVT - stále živá technika měření efektivity interakce učitel-žák na primární škole. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP.. Olomouc: PdF UP.
  • STRAUSS, A.; CORBINOVÁ,J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice.
  • ŠVAŘÍČEK, R. a ŠEĎOVÁ K. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
  • ŠVEC, Š. a kol. (1998). Metodológia vied o výchove. Bratislava: IRIS, 1998.
  • Walker, I. (2013). Výzkumné metody a statistika. Praha.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester