| Název předmětu | Osobnostní a sociální výcvik |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/VOS@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsah formou vybraných technik a metod rozvíjet sociální kompetence. Formou vybraných technik a metod ověřovat a posilovat kompetence a postoje. Formou nácviku si osvojit možnosti práce s jednotlivými osobnostními typy. Formou vybraných technik a metod orientovat se ve skupinové dynamice. Formou vybraných technik a metod rozvíjet komunikační schopnosti a dovednosti. Formou vybraných technik a metod rozvíjet tvořivost. Formou vybraných technik a metod pracovat na rozvoji sebepoznání. Poznámka: vyučující si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Jedná se o seberozvojový předmět, jehož cílem je, aby studenti prostřednictvím vlastní zkušenosti a zkušenosti sdílené s ostatními členy skupiny byli schopni: rozvíjet sociální kompetence, osvojit si možnosti práce s jednotlivými osobnostními typy, orientovat se ve skupinové dynamice, rozvíjet komunikační schopnosti a dovednosti, tvořivost a pracovat na rozvoji sebepoznání a sebereflexe. Motivace studentů k dalšímu sebevzdělávání a seberozvoji v dané oblasti.
Po absolvování předmětu bude student schopen: - popsat možnosti osobnostního rozvoje - na základě introspekce analyzovat procesy vlastního osobnostního rozvoje - sdělovat a sdílet prožitky z realizovaných technik v rámci semináře - otevřené pozitivní zpětné vazby skupinové práce v rámci reflexe - dodržovat pravidla dodržování důvěry a bezpečného prostředí ve skupině |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů. Aktivní zapojení při interaktivních technikách, dodržování pravidel bezpečného a důvěrného prostředí. Aktivní účast na semináři (seminářích) je povinná. Předmět je koncipován jako praktický výcvik zaměřený nejen na osvojení metod osobnostního rozvoje, ale také na sdělování a sdílení prožitků ze skupinové práce. Z uvedeného důvodu je klíčová aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů. Od studenta se předpokládá aktivní zapojení při interaktivních technikách, dodržování pravidel bezpečného a důvěrného prostředí. ISP: upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučujícím. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Letní |