| Název předmětu | Repetitorium psychologieq |
|---|---|
| Kód předmětu | KPS/REP@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Základní koncepce v psychologii učení. Podmínky učení. Psychologická metodologie. Pojetí etap ve vývoji jedince. Zvláštnosti komunikace s dětmi a rodiči. Vliv zdravotního postižení na vývoj jedince.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . znát kategorie psychických jevů a hlavní koncepce v psychologii . mít přehled o vývoji dítěte předškolního a školního věku . umět popsat proces personální percepce v rámci sociální interakce a komunikace . znát základní faktory přispívající pozitivním efektům v procesu učení . vymezit předmět a funkce patopsychologie
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích (cvičeních) - minimální účast pro absolutorium 90% celkového času výuky. Pokud nebude předmět vyučován formou blokové výuky, pak bude studentům tolerována neúčast v jedné výukové jednotce (45 ? 90 min.) - netýká se však výukových jednotek zaměřených na závěrečnou reflexi. ISP ? upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučující. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |