|
Vyučující
|
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
-
Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Formou vybraných technik a metod bude rozvíjeno: . sociální kompetence. . posilování kompetence a postojů, . orientace ve skupinové dynamice. . komunikační schopnosti a dovednosti. . tvořivost. . pracovat na rozvoji sebepoznání. Poznámka: vyučující si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
Jedná se o seberozvojový předmět, jehož cílem je, aby studenti prostřednictvím vlastní zkušenosti a zkušenosti sdílené s ostatními členy skupiny byli schopni: rozvíjet sociální kompetence, osvojit si možnosti práce s jednotlivými osobnostními typy, orientovat se ve skupinové dynamice, rozvíjet komunikační schopnosti a dovednosti, tvořivost a pracovat na rozvoji sebepoznání a sebereflexe. Motivace studentů k dalšímu sebevzdělávání a seberozvoji v dané oblasti.
Po absolvování předmětu bude student schopen: popsat možnosti osobnostního rozvoje na základě introspekce analyzovat procesy vlastního osobnostního rozvoje sdělovat a sdílet prožitky z realizovaných technik v rámci semináře otevřené pozitivní zpětné vazby skupinové práce v rámci reflexe dodržovat pravidla dodržování důvěry a bezpečného prostředí ve skupině
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Předmět je koncipován jako praktický výcvik zaměřený nejen na osvojení metod osobnostního rozvoje, ale také na sdělování a sdílení prožitků ze skupinové práce. Z uvedeného důvodu je klíčová aktivní a nezprostředkovaná participace studenta na kontaktní výuce v rámci seminářů. Od studenta se předpokládá aktivní zapojení při interaktivních technikách, dodržování pravidel bezpečného a důvěrného prostředí. Aktivní účast na semináři či seminářích. Minimální účast 90%. V případě, že předmět nebude veden formou blokové výuky, studentům bude tolerována neúčast v jedné výukové jednotce, netýká se závěrečné výukové jednotky (semináře), kde probíhá závěrečná reflexe absolvovaných seminářů. V případě, že je předmět koncipován jako bloková výuka, stále platí požadavky, aktivní účast ve výuce. ISP: upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučujícím.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Bosáková. (1994). Psychologická propedeutika. Olomouc.
-
Hájek, P., Bakalář, E. (1981). Cvičení z psychoterapie I.. Olomouc.
-
Hermochová, S. (1994). Hra pro život 1. Praha, Portál.
-
Hermochová, S.:. Sociálně psychologický výcvik|příručka pro vedoucí skupin II. SPN,.
-
Kolařík, M. (2011). Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada Publishing.
-
Komárková, R.; Slaměník, I.; Výrost, J. (2001). Aplikovaná sociální psychologie 3.. Praha: Grada Publishing.
|