Course: null

» List of faculties » PDF » KPG
Course title -
Course code KPG/WPS1@
Organizational form of instruction Seminar
Level of course unspecified
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 7
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Váchová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Observation, Demonstration, Group work, Analyzing and producing audiovisual content
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Bedrnová, E. Duševní hygiena a sebeřízení. Praha: Fortuna. (2010).
  • Blinka, L. a kol. (2016). Online závislosti. Praha: Grada.
  • Drapela, J. V. Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál. (2011).
  • Erikson, E. (2015). Životní cyklus rozšířený a dokončený. Devět věků člověka. Praha: Portál..
  • Fisher, S. a kol. 2014). Sociální patologie. Závažné sociálně patologické jevy, příčiny,.
  • FONTANA, D. (2014). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
  • Hájek, K. (2012). Práce s emocemi pro pomáhající profese: tělesně zakotvené prožívání. Praha: Portál.
  • Hayes, N. (2013). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.
  • Hewstone, M., Stroebe, W., & Jonas, K. (Eds.). (2016). An Introduction to Social Psychology.
  • Hulanová, L. (2012). Internetová kriminalita páchaná na dětech. Praha: Triton..
  • Jedlička, R. (2015). Poruchy socializace u dětí a dospívajících. Praha: Grada..
  • Jucovičová, D. a H. Žáčková. (2014). Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál..
  • Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál..
  • Kolektiv autorů. (2015). DSM-5. Diagnostický a statistický manuál duševních poruch. Praha: Portál..
  • Lerner, R. M., & Steinberg, L. (Eds.). (2009). Handbook of Adolescent Psychology. 3rd ed. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc..
  • Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie.. Praha: Portál.
  • Martínek, Z. (2009). Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada.
  • Matoušek, O. a A. Maoušková. (2011). Mládež a delikvence. Praha: Portál..
  • McQuail, D., & Antonínová, H. (2009). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
  • Miller, P. H. (2016). Theories of Developmental Psychology. Worth Publishers Inc..
  • Moravcová, E. (2015). Delikvence mládeže ? trendy a souvislosti. Praha: Portál..
  • Myers, D. G. (2016). Sociální psychologie.. Prague.
  • Nakonečný, M. (2014). Motivace chování. Praha: Triton..
  • Piaget, J. a B. Inhelder. (2014). Psychologie dítěte. Praha: Portál..
  • Plháková, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2007..
  • Pokorná, V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Portál.
  • Pugnerová, M. a J. Kvintová. (2016). Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada..
  • Robinson, M. D., Watkins, E. R., & Harmon-Jones, E. Handbook of Cognition and Emotion. New York, NY: Guilford Press..
  • Říčan, P. (2014). Cesta životem. Praha: Portál..
  • Shaffer, D. R., & Kipp, K. Developmental Psychology: Childhood and Adolescence. Belmont, CA: Wadsworth..
  • Schroeder, D. A. & Graziano, W. G. (2015). The Oxford Handbook of Prosocial Behavior. Oxford: Oxford University Press..
  • Sobotková Nielsen, V. a kol. (2014). Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Praha: Grada..
  • Sperry, R. (2016). Komunikace v problémových situacích. Praha: Portál..
  • Sternberg, R. J., & Koukolík, F. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.
  • Šeďová, K. a R. Švaříček. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál..
  • Švamberg-Šauerová, M. (2018). Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele. Praha: Grada..
  • Thórová, K. (2015). Vývojová psychologie. Praha: Portál..
  • Vybíral, Z. (2015). Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester