Předmět: Plánování a projektování výuk. procesu

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Plánování a projektování výuk. procesu
Kód předmětu KPG/WPP2@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata: Plánování v pedagogickém procesu. Makro a mikro plánování ve škole. Kurikulární dokumenty v práci učitele. Tematický plán, kurikulum a výuka. Příprava vyučovací jednotky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? Popsat a objasnit roli a význam plánování v pedagogickém procesu. ? Vyjmenovat a vysvětlit principy makro a mikro plánování ve škole. ? Charakterizovat základní kurikulární dokument RVP/ŠVP, s ohledem na plánování a projektování kurikula. ? Provést didaktickou analýzu učiva v učebnicích a jiných učebních materiálech, s ohledem na očekávané výstupy RVP/ŠVP, dle aprobace. ? Sestavit jednoroční tematický plán aprobačního předmětu ve zvoleném ročníku. ? Nastavit cíle výuky a vést k nastavování vlastních cílů žáky a žákyně. ? Prakticky realizovat komplexní a podrobnou přípravu na vyučovací jednotku dle aprobace. ? Zhodnotit efektivitu přípravy na vyučovací jednotku s ohledem na dosažitelnost výukových cílů. ? Zhodnotit význam a přínos podrobné přípravy pro začínající učitele.
Podporované kompetence dle KRAAU: 2.1. Nastavuji cíle výuky a vedu k nastavování vlastních cílů také žáky a žákyně. 2.2. Poznávám vzdělávací potřeby žáků a žákyň a plánuji výuku tak, aby každému žákovi a žákyni umožňovala aktivně se zapojit a dosahovat stanovených cílů. 2.3. Podporuji u žáků a žákyň zvídavost a motivaci k učení. 2.4. Efektivně vedu výuku a v jejím průběhu zjišťuji míru porozumění žáků a žákyň a reaguji na jejich potřeby. 2.5. Reflektuji výuku a vyhodnocuji dosahování stanovených cílů. 3.1. Vytvářím bezpečné prostředí pro učení. 3.2. Vedu žáky a žákyně k chování podporujícímu učení a ke spolupráci. 3.3. Zajišťuji vhodné uspořádání fyzického prostoru i digitálního prostředí, kde se učení odehrává. 4.1. Hodnotím na základě kritérií a vedu k tomu také žáky a žákyně. 4.2. Poskytuji a přijímám zpětnou vazbu a vedu k tomu také žáky a žákyně. 4.3. Vedu žáky a žákyně k reflexi jejich učení. 6.1. Systematicky pracuji na utváření svého sebepojetí v roli učitele či učitelky a na svém profesním rozvoji. 6.2. Odpovědně pracuji s informacemi a s digitálními nástroji, vedu žáky a žákyně k demokratickým hodnotám a jednám v souladu s profesní etikou.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr