| Název předmětu | Pedagogická praxe 2 - reflektovaná asistentská |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/WPA2@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 10 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Účastnící na tuto praxi budou přiděleni vzdělavatelem na fakultní a spolupracující školy ve skupinách max. po 10 účastnících. I ti účastnící, kteří již jsou v pedagogické praxi, budou tuto náslechovou praxi realizovat na přidělených školách. Reflexe těchto praxí bude realizována provázejícím/cvičným učitelem, který je vybrán vzdělavatelem a je zaručena kvalita jak pedagogické praxe, tak i následné reflexe. Tato praxe bude kontrolována vzdělavatelem.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by účastníci měli být schopni: - analyzovat kurikulární dokument na školní úrovni (ŠVP), - vytvořit hospitační protokol, - zapojit se do výuky jako asistent pedagoga, - vytvořit časově tematický plán pro výuku, - zapojit se do výuky v tandemu s učitelem, - zapojit se do výuky se svým mikrovýstupem, - reflektovat své zapojení s provázejícím/cvičným učitelem. Po absolvování reflexe praxe na VŠ by účastníci měli být schopni: - reflektovat absolvovanou praxi z hlediska jejího přínosu pro jejich pedagogickou přípravu a její kvality, - sebereflexe, tj. o zamyšlení se nad pocity, které se v nich odehrávaly, co při praxi prožívali, co je překvapilo a proč, - sebereflexe i s posuzováním a hodnocením výuky někoho druhého, - analyzovat edukační proces na základě reflektivních otázek. Výstupy z praxe úzce korespondují s kompetencemi definovanými v kompetenčním rámci absolventa a absolventky učitelství (provazba především na oblasti 1.1, 4.1, 4.2, 4.3, 5.1, 6.1, 6.2, 6.3)
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Pedagogická praxe 2 - reflektovaná asistentská bude realizována v rozsahu 25 hodin celkově, přičemž 10 hodin bude student pozorovat výuku na základní nebo střední škole a 10 hodin bude probíhat reflexe této výuky s provázejícím/cvičným učitelem na dané škole. Během výuky po absolvování 10 náslechových hodin se pod dozorem provázejícího/cvičného učitele může aktivně zapojit do výuky na pozici asistenta. Po domluvě s provázejícím/cvičným učitelem je možné se účastnit výuky v podobě mikrovýstupů, nebo společně s učitelem v tandemu. Tato praxe bude reflektována i vzdělavatelem vzdělávacího programu, a to v rozsahu 5 hodin. Tato reflexe bude probíhat po ukončení pedagogické praxe za přítomnosti lektora disciplíny i ostatních účastníků programu, kteří budou poskytovat zpětnou vazbu. Účastník si vytváří portfolio pedagogických praxí. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|