| Název předmětu | Obecná didaktika |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/KVOD@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obecná didaktika jako vědní disciplína i jako nástroj vzdělavatele, didaktický trojúhelník, základní kategorie obecné didaktiky (výukové cíle - taxonomie, vlastnosti, učivo, učební úlohy - taxonomie, formulace, posouzení souboru učebních úloh, metody a organizační formy podporující aktivitu vzdělávaných, materiálně didaktické prostředky), kompetence vzdělavatele, sebereflexe - sebehodnocení - seberozvoj vzdělavatele, pedagogická komunikace a interakce, motivace, didaktické zásady. Projektování, realizace a hodnocení výsledků edukace.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: představit obecnou didaktiku jako vědní disciplínu i jako nástroj vzdělavatele, objasnit specifika základních kategorií obecné didaktiky, umět je rozeznávat v edukačním procesu a vysvětlit potřebu jejich systémového ukotvení v edukačním procesu, rozlišovat faktory ovlivňující průběh edukace podle možnosti jejich ovlivnitelnosti ze strany vzdělavatele, akcentovat význam motivace při učení, vysvětlit provázanost postupů plánování, realizace a hodnocení výsledku edukace
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou, Didaktický test, Seminární práce
Prezenční i kombinovaná forma: písemná zkouška. Další požadavky Prezenční i kombinovaná forma: samostudium - příprava na zkoušku. Kombinovaná forma i účast na tutoriálech, studium distanční opory. Garant |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |