Předmět: Kurikulum školských zařízení

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Kurikulum školských zařízení
Kód předmětu KPG/KVKS@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nábělková Jitka, Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
  • Dvořáková Kaněčková Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: v kontextu platné verze školského zákona objasnit podobu a princip pojetí systému kurikulárních dokumentů škol a školských zařízení regionálního školství, popsat nároky kladené na finální podobu školního vzdělávacího programu v různých druzích školských zařízení, z pozice vychovatele zpracovat různé typy kurikulárních dokumentů používaných ve vybraných školských zařízeních (středisko volného času, školní družina, školní klub, domov mládeže) a na základě zvolených kritérií posoudit jejich funkčnost.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast ve výuce: zpracování průběžných učebních úloh. Písemná zkouška, analýza souboru kurikulárních dokumentů. 75 % Prezenční účast v hodinách semináře Požadavek: Je nutná 75 % prezenční účast v hodinách semináře. Semináře jsou kontaktní formou výuky (dle Zákona o VŠ, § 62, odst. 1, pro prezenční studium). U didaktických předmětů je docházka klíčová z těchto důvodů: Rozvoj praktických dovedností: Cvičení ke školní didaktice vyžaduje aktivní nácvik a simulaci výukových situací (např. vedení diskuse, vysvětlování, hodnocení žáků). Tyto dovednosti nelze efektivně osvojit samostudiem. Interakce a zpětná vazba: Prezenční účast umožňuje okamžitou zpětnou vazbu od garanta a kolegů k didaktickým postupům. Pravidelná reflexe vlastního výkonu je základem profesního růstu budoucího učitele. Naplnění Klíčových kompetencí: Předmět často rozvíjí klíčové kompetence (např. komunikace, řešení problémů) v interakci, což vyžaduje aktivní zapojení v kolektivu. Kontrola plnění úkolů: Na seminářích se často plní průběžné úkoly, prezentace či mini-lekce, které tvoří základ klasifikace a ověřují průběžné osvojování učiva.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Vychovatelství a speciální pedagogika (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní