Předmět: Teorie hry

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Teorie hry
Kód předmětu KPG/KTEO@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům poznatky v oblasti teorie hry, historii dětské hry v pojetí filosofů, psychologů, pedagogů, seznámit s moderním pojetím her vycházející ze sociálního konstruktivismu, představit hru jako terapeutický prostředek, seznámit s hračkou. Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: " orientovat se v terminologii v oblasti hry " charakterizovat teorie hry v historickém kontextu z pohledu významných myslitelů " definovat druhy her z různých hledisek " vysvětlit sociální konstruktivismus " plánovat herní aktivity " využívat hru jako prostředek pedagogické diagnostiky ve vztahu k edukačním cílům předškolního vzdělávání " charakterizovat hračku Témata: teorie her, pojetí her, sociální konstruktivismus, tvorba plánu herních aktivit, využití hry jako prostředku pedagogické diagnostiky ve vztahu k edukačním cílům předškolního vzdělávání, místo hry v edukačním procesu mateřské školy, hračka, její druhy a vlastnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
  • BORECKÝ, V. (1982). Světy hraček. Knihovnička Vlasty; sv. 8. Praha: Mona.
  • HELUS, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál.
  • KOLLÁRIKOVÁ, Z.; PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
  • KOŤÁTKOVÁ, S. (2005). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: GRADA Publishing.
  • KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. a a SYSLOVÁ, Z. (2015). Individualizace v mateřské škole. Praha: Portál.
  • MATĚJČEK, Z. (2005). Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte: normy vývoje a vývojové milníky z pohledu psychologa: základní duševní potřeby dítěte: dítě a lidský svět. Vyd. 1.. Praha: Grada Publishing.
  • MILLAROVÁ, S. (1978). Psychologie hry. Praha: Panorama.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní