Course: Seminar in educational diagnostics

» List of faculties » PDF » KPG
Course title Seminar in educational diagnostics
Course code KPG/KSDIQ
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Musilová Marcela, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance

Recommended literature
  • BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. (2008). Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press.
  • Bendl, S. (2011). Školní kázeň v teorii a praxi. Praha : Triton.
  • DITRICH, P. (1993). Pedagogicko-psychologická diagnostika.. Jinočany: HQH.
  • Helus, Z. (2004). Dítě v osobnostním pojetí.. Praha: Portál.
  • JANDERKOVÁ, D. (2009). Pedagogická diagnostika. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita.
  • JOHNSON, B., CHRISTENSEN, L. (2010). Educational Research: Quantitative, Qualitative, and Mixed Approaches.. London: Sage.
  • Mertin, V., & Krejčová, L. (2012). Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
  • Musilová, M. (2011). Pedagogická diagnostika: teorie a její reflexe v praxi.
  • Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
  • Musilová Marcela. (2015). Pedagogická diagnostika. Cvičebnice. Olomouc.
  • ONDRÁČEK, P. (2001). Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.. Pardubice.
  • Zelinková, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Praha: Portál.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Professional Courses for Nursing Schools (NA24-X) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Czech Language and Literature for Lower Secondary Schools (NA25-X) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Czech Language and Literature for Lower Secondary Schools (NA24-X) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Winter