Course: Prevention of risky behaviour in kindergartens

» List of faculties » PDF » KPG
Course title Prevention of risky behaviour in kindergartens
Course code KPG/KPRI@
Organizational form of instruction Seminar
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Čech Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
  • Cibáková Dana, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV.
  • ČECH, T. Škola a její preventivně-výchovná strategie jako předpoklad rozvoje kompetencí dětí. Prevence, 2011, roč. 8, č. 7, s. 4-7. ISSN 1214-8717..
  • ČECH, T. Škola a sociálně patologické symptomy v projevech žáků. In Střelec, S. (ed.) Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno : MSD, 2002. ISBN 80-86633-00-4..
  • ČECH, T.; HORMANDLOVÁ, T. Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020..
  • ČECH, T. Primární drogová prevence a protidrogová výchova ve školách. In Střelec, S. (ed.) Studie z teorie a metodiky výchovy II. Brno : Masarykova univerzita, 2005, s. 140-152. ISBN 80-210-3687-7..
  • Fischer, S., Škoda, J. (2014). Sociální patologie. Praha:Grada.
  • JEDLIČKA, R., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. (2004). Děti a mládež v obtížných životních situacích.. Praha.
  • Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál..
  • MATOUŠEK, O.; MATOUŠKOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-825-8..
  • MICHALOVÁ, Z. Předškolák s problémovým chováním. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0182-3..
  • MIOVSKÝ, M. et al. Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového chování. Praha: UK, 2012..
  • Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2013-2018. Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2013-2018..
  • Nešpor, K. (2018). Návykové chování a závislost: současné poznatky a perspektivy léčby. Praha: Portál.
  • SVOBODA, J. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0603-3..
  • SVOBODA, M. (ED.), KREJČÍŘOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál.
  • VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2008.ISBN 978-80-7367-414.
  • VANÍČKOVÁ, E. Násilí v rodině - Syndrom zneužívaného a týraného dítěte. Praha: Karolinum, 1993..


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 3 Recommended year of study:3, Recommended semester: Summer