Lecturer(s)
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Chudý Štefan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Andrysová Pavla, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The theory and practice of basic diagnostic methods - purposeful observation, structured interview, case-history, a questionnaire, case study, self-diagnostics, evaluation of pupils educational products.
|
Learning activities and teaching methods
|
Demonstration
|
Learning outcomes
|
Importance of pedagogical diagnostics. Classification of diagnostic methods. Errors in diagnostics. Observation and standardised observation techniques. Sociometry. Structured dialogue. Questionnaire. Survey. Case history. Document analysis. Sociometry. Autodiagnostics and self-reflection in the profession.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance
A portfolio of the applied methods. Successful completion of a didactic test.
|
Recommended literature
|
-
MUSILOVÁ, M., MUSIL, J. (2008). Sociografie. Olomouc.
-
Musilová, M. (2003). Případová studia jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: UP,PdF.
-
MUSILOVÁ, M. (2003). Případová studie jako součást pedagogické praxe.. Olomouc: VUP.
-
ONDRÁČEK, P. (2001). Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce.. Pardubice.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací plán. Praha: Portál.
|