unspecified
Requirements for completing the course: <LI> Review of a selected book with an ethological focus (see the list in the lesson, or individual choice after consultation with the teachers). Minimum length: 2 pages (line spacing 1, font 12). Deadline: see the syllabus in Moodle. <LI> Reflection on a visit to an orthopedic facility. The student will address a selected facility focused on the diagnosis and education of individuals with behaviour disorders, which he will visit, get acquainted with the operation of the facility, the specifics of working with children and youth with behaviour disorders , cooperating institutions and other aspects of the professional mission of the facility. Then he will prepare a reflection on the visit to the facility, where he will highlight the mentioned areas. Scope: min. 3 pages. <LI> Exam passing - demonstration of orientation in the scope of the course syllabus (oral exam).
|
-
ELLIOTT, J; PLACE, M. Dítě v nesnázích, 1.vyd. Havlíčkův Brod : Grada, 2002, ISBN 80-247-0182-0..
-
KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie, 4.vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-657-8..
-
Matoušek, O., Kroftová, A. Mládež a delikvence. Praha: Portál 1998..
-
ONDRÁČEK, P. Františku, přestaň konečně zlobit, nebo? Praha : ISV, 2003. ISBN 80-86642-18-6..
-
ŠTĚPÁNKOVÁ, L. Střediska výchovné péče. In Vítková, M Otázky speciálně pedagogického poradenství. Brno : MSD, 2003, s.191-193. ISBN 80-214-2359-5..
-
Vágnerová, M. (2001). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum.
-
Vágnerová, M. (2005). Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-488-8.. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum.
-
VÍTKOVÁ, M. (ed.):. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9..
|