| Název předmětu | Finanční management MŠ |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/KFMŠ@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Finanční management v prostředí MŠ: obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); základní strategie financování a možnosti jejich použití. Základní pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty s obsahovou náplní finančního managementu v prostředí MŠ. Jednotlivá témata budou představovat veškeré aktivity a metody finančního řízení, které jsou uplatňovány v rámci finančního rozhodování. Po absolvování předmětu bude student schopen definovat obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; charakterizovat základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); rozlišit základní strategie financování a možnosti jejich použití. Studenti se rovněž seznámí se základními pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu. |
| Předpoklady |
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Aktivní podíl na výuce, ochota diskutovat a řešit problémy. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Předškolní pedagogika (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |