| Název předmětu | Sociální práce pro muzikoterapeuty |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/KCSP@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Výukové teze: - Vymezení pojmů sociální práce. - teorie významné pro sociální práci: psychodynamické perspektivy - S. Freud, psychosociální přístup, humanismus a existencionalismus v sociální práci - Thompson, Payne, Rogers, Frankl. - Sociálně psychologické a komunikační modely - Mead, Linton, Merton, Lemert, Satir, Nelsenová, systemický přístup, realitní terapie, kognitivně- behaviorální přístup, - antiopresivní přístupy, sociálně ekologický model. Osobnost sociálního pracovníka.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování by studenti měli být schopni: - definovat základní pojmy sociální práce, - popsat teorie osobnosti v rámci psychodynamické perspektivy, - objasnit východiska humanistické a existencionální teorie sociální práce, - zformulovat sociálně psychologický model sociální práce s důrazem na vytvářející se vztahy, - vysvětlit, u jakých klientů realizuje sociální pracovník kognitivně- behaviorální přístup a kdy není vhodné používat antiopresivní přístup, - aplikovat vybrané teorie pro práci s dětmi a mládeží.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Seminární práce v písemné podobě. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |