Předmět: Sociální práce pro muzikoterapeuty

» Seznam fakult » PDF » KPG
Název předmětu Sociální práce pro muzikoterapeuty
Kód předmětu KPG/KCSP@
Organizační forma výuky Konzultace + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Pitnerová Dagmar, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výukové teze: - Vymezení pojmů sociální práce. - teorie významné pro sociální práci: psychodynamické perspektivy - S. Freud, psychosociální přístup, humanismus a existencionalismus v sociální práci - Thompson, Payne, Rogers, Frankl. - Sociálně psychologické a komunikační modely - Mead, Linton, Merton, Lemert, Satir, Nelsenová, systemický přístup, realitní terapie, kognitivně- behaviorální přístup, - antiopresivní přístupy, sociálně ekologický model. Osobnost sociálního pracovníka.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Po absolvování by studenti měli být schopni: - definovat základní pojmy sociální práce, - popsat teorie osobnosti v rámci psychodynamické perspektivy, - objasnit východiska humanistické a existencionální teorie sociální práce, - zformulovat sociálně psychologický model sociální práce s důrazem na vytvářející se vztahy, - vysvětlit, u jakých klientů realizuje sociální pracovník kognitivně- behaviorální přístup a kdy není vhodné používat antiopresivní přístup, - aplikovat vybrané teorie pro práci s dětmi a mládeží.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Seminární práce v písemné podobě.
Doporučená literatura
  • Kopřiva, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese.. Portál, Praha.
  • MALCOLM, P. (2005). Modern Social Work Theory. 3.vyd. London: Palgrave Macmillan..
  • MATOUŠEK, O. a kol. (2003). Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál.
  • MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál..
  • NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: Masarykova univerzita. (2001).
  • Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON).


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA25) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Muzikoterapie (NA22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní