Lecturer(s)
|
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Vyhnálková Pavla, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Using the elements of experiential pedagogy in education and upbringing.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training)
|
Learning outcomes
|
Theory of education. Personality of a teacher and educator. Skill - aim- means- process. Object - subject relation in pedagogy. Game as a tool of emotional development in child.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance
Ability to apply elements of experiential pedagogy to prepare specific assigned events.
|
Recommended literature
|
-
HADJ MOUSSOVÁ, Z. (2006). Pedagogická psychologie pro vychovatele.. Praha.
-
HELUS, Z. (2007). Sociální psychologie pro pedagogy. 1. vyd.. Praha.
-
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. aj. (2001). Člověk-prostředí-výchova. K otázkám sociální pedagogiky.. Brno.
-
MALACH, J. (2007). Teorie metodiky výchovy. 1. vyd.. Praha.
-
NĚMEC, J. (2002). Od prožívání k požitkářství.. Brno.
-
Petty, G., & Foltýn, J. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|