| Název předmětu | Adaptační kurz |
|---|---|
| Kód předmětu | KPG/AKV@ |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: 1. Seznamovací hry, aktivity k navázání kontaktu s účastníky kurzu, posílení kooperace ve skupině. 2. Budování týmu prostřednictvím aktivizačních her. 3. Zásady přípravy a organizace adaptačních a orientačních kurzů pro žáky různých věkových kategorií. 4. Specifická programová náplň pobytových kurzů, netradiční aktivity a dovednosti v podzimní přírodě.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studenkám a studentům možnost, aby se na začátku studia seznámili jednak mezi sebou a s vyučujícími, dále pak s organizací a požadavky, které na ně budou kladeny během nadcházejícího studia. Dalším cílem je vytvořit a dále budovat pozitivní sociální klimata v nové studijní skupině a přispět k rozvoji dynamiky vztahů ve skupině a k nastavení pravidel.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: ? orientovat se na počátku studia zvoleného pedagogického oboru. ? seznámit se navzájem a také s vyučujícími v rovině formální i neformální ? aktivně se podílet na navození pozitivního sociálního klimatu v nové studijní skupině ? přispět k rozvoji dynamiky vztahů ve skupině a k nastavení pravidel skupiny ? umět rozpoznat nebezpečnou situaci a dodržovat bezpečnosti a zásad ? připravit a zorganizovat jednoduché volnočasové aktivity ve specifickém prostředí podzimní přírody a rekreačního zařízení. |
| Předpoklady |
|
Vhodné osobnostní a charakterové předpoklady pro studium pomáhající profese, zájem o budoucí profesi a motivace ke studiu.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Aktivní zapojení do aktivit v rámci kurzu. Zpracování návrhu volnočasových aktivit pro žáky zvolené věkové kategorie a jeho prezentace v průběhu kurzu. Prezentace, aktivity na kurzu, závěrečná reflexe. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Vychovatelství (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |